Idédugnad – hvordan gjøre det bedre og bredere? Facebookstatestikk


1. desember – 30. april er utgangspunktet

Kvinner over menn
159 likte pr 30 april, men totalt har 170 likt totalt. De aktive brukerene hver dag svinger mellom 0 og 117, ukentlige brukerene mellom 3 212. Derimot har månedlige brukere økt gjevnt fra 29 til 390.

Av disse er 62% kvinnere mot 34% menn. Kvinnene står sterkest mellom 25-44. Unge mellom 13-24 er nesten fraværende – og menn mellom 13 og 17 er helt fraværende.

Rangering Prosent Kjønn Alder
1. 26% kvinner 25-34
2. 18% kvinner 35-44
3. 12% menn 18-24
4. 10% kvinner 45-54
5. 8,8% menn 35-44
6. 6,3% menn 45-54
7. 5,7% kvinner 55+
8. 5% menn 55+
9. 1,9% menn 18-24
9. 1,9% kvinner 18-24
11. 0,63% kvinner 13-17
12. 0% menn 13-16

Oslo over Bergen
150 er fra Norge, tre fra Finland, to fra Sverige, en hver fra Tyskland, Portugal og Tyrkia. Litt overraskende er at byene som er representeret så 98 fra Oslo mot bare 25 fra Bergen.

Oppmerksomhet
Museumssenteret i Hordaland har blitt vist i nyhetsfeed 64 077 ganger både til de som liker MuHo og deres venner. Av disse er det kun trykket på liker 204 ganger

Vi har kun fått fire av brukerne til å skrive på tavla vår – og alt skjedde den dagen vi startet opp siden. Syv ganger har vi blitt nevnt av andre. Og hvis jeg husker rett så er det mange ansatte som har gjort dette.

Den digital fortellingen «Trond Oalann – Byggmester i tradisjonell tømring FRENCH subtitles» er det som har fått flest kommentarer og «likes», men dette er dog bare 3 som liker og administratorer på MuHo selv som kommenterer. Det med nest mest oppmerksomhet er «Vi stiller mannsterke på konferanse om museenes samlingsforvaltning». Her er det en som liker og kommenterer sammen med en administrator fra MuHo. Fotoalbumet «Vandreseminar fra Osterøy museum» runder av topp 3 med MuHo-admin og en annen som liker hele albumet pluss at en MuHo-admin har kommentert tre bilder.

Reklame

Om Marit Kjeksrud Amundsen, felleskonservator

Felleskonservator, Museumssenteret i Hordaland
Dette innlegget ble publisert i analyse, brukerinformasjon, facebook. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s