10. mai-7.juni | Felleskonservatorkurs: Intro til sosiale medier og facebook i markedsføring

Felleskonservator ønsker å invitere frivillige museumsorganisasjoner innen teknikk og industri til kurs i nye medier. Det er mulig for andre å melde seg på, men frivillige innen teknikk og industri vil ha førsteretten. Maks 10 deltakere

Nye medier er sosiale og digitale medier som er Internett-baserte. De konsoliderte museene er i ferd med å ta disse mediene i bruk og vi ønsker også å gi dere denne muligheten.

Kurset omhandler en introduksjon til sosiale medier. Her vil man få en fordypelse i hvordan facebook fungerer. Facebook er en nettside hvor over 2 millioner nordmenn beinner seg på. Her kan man ha en personlig profil og man kan ha en organisasjonprofil I kurset vil man få en opplæring i hvordan din museumsorganisasjon kan bruke Facebook-siden i formidling og nyrekruttering.

Påmelding til mka@muho.no innen 3. mai

Tir 10. mai kl 18-20 Intro til sosiale medier. Fokus på hvordan museer bruker dette.
Tir 24. mai kl 18-20 Opprette privat facebook-konto
Tir 31. mai kl 18-20 Opprette side for museet.
Tir 7. juni kl 18-20 Hvordan bruke siden.

Krav til deltakerne:
Ha privat epostadresse (kan opprettes på kurset)
Opprette facebook-profil privat (gjøres på kurset)
Museet godkjenner opprettelse av Facebook-side.
Ha med egen bærbar PC.
Ha med eget digitalt kamera.

Direktoratet for forvaltning og IKT definerer slik:
Sosiale medier en arbeidsmåte og kommunikasjonsform. Nettsamfunn og nettaktiviteter basert på brukerskapt innhold gjør det mulig å dele informasjon, videreutvikle sine og andres ideer, og innhente kunnskap på en ny måte. Sosiale medier skiller seg fra tradisjonelle medier som er avsenderkontrollert, ved å være mer uformelle og brukerstyrte. De beskrives gjerne som massenes medium der skillet mellom produsent og konsument er visket ut. Ny teknologi gir nye måter å tenke og jobbe på
Sosiale medier er en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltagelse i sosiale nettverk, samarbeid og utveksling av erfaring og kunnskap mellom fagfolk kan bli hverdagen for morgendagens kunnskapsmedarbeidere.

Reklame

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s